Veelgestelde vragen

Storingen en onderhoud

Omschakelen van koeling naar warmte

Verwarming van jouw woning

Jouw woning wordt duurzaam verwarm en verkoeld door een Vaanster energiesysteem. Let op: het systeem kan jouw woning tot maximaal 22 graden verwarmen, afhankelijk van jouw vloerverwarming. Bij elk complex is er een ‘buitenvoeler’ geïnstalleerd die automatisch schakelt tussen koelen en verwarmen, afhankelijk van de buitentemperatuur. Wanneer de temperatuur langer dan 24 uur gemiddeld onder de 18 graden blijft, schakelt het systeem over naar verwarmen. Houd er rekening mee dat vloerverwarming iets trager reageert dan bijvoorbeeld een cv-ketel, dus het kan even duren voordat jouw woning volledig verwarmd is.

Bekijk de video voor meer uitleg

Lees meer
Wanneer vindt er onderhoud plaats?

Als er gepland onderhoud plaats gaat vinden, dan zal Vaanster jou daar ten minste drie dagen van tevoren van op de hoogte brengen. Onderhoud kan wenselijk of noodzakelijk zijn. In verband met uitvoering van werkzaamheden kan levering gedurende een zo kort mogelijke periode, beperkt zijn of worden onderbroken.

Lees meer
Mijn afleverset lekt. Wat moet ik doen?

Als er water uit de afleverset lekt, dan kun je direct de aanvoer van water naar de afleverset afsluiten. Dit doe je door de afsluiters dicht te draaien. 

Meld vervolgens de lekkage (telefonisch) bij Vaanster zodat wij de lekkage kunnen oplossen.
Via telefoonnummer 085- 7602992 is Vaanster 24 uur per dag bereikbaar voor het melden van een storing.

Lees meer
Ik heb een probleem met mijn ventilatie. Wat moet ik doen?

Een ventilatieprobleem kan worden opgelost door de eigenaar van de woning. Schakel jouw eigen installateur in, indien het een koopwoning is of neem contact op met de verhuurder indien je de woning huurt.

Lees meer
Ik heb een probleem met mijn thermostaat.

Een probleem met de thermostaat kan worden opgelost door de eigenaar van de woning. 

Lees meer
Hoe kan ik een storing melden?

Op jouw bewonerspagina vind je, specifiek voor jouw gebouw, een stappenplan waarin omschreven staat wat je moet doen bij welke storing-situatie. Je vindt ook bij wie je moet zijn voor het oplossen van het probleem. 

Lees meer
Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt. 
Lees meer
Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op jouw bewonerspagina.

Lees meer
Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op jouw bewonerspagina.

Lees meer