Veelgestelde vragen
Storingen en onderhoud
Verwarming van jouw woning
Jouw woning wordt duurzaam verwarm en verkoeld door een Vaanster energiesysteem. Let op: het systeem kan jouw woning tot maximaal 22 graden verwarmen, afhankelijk van jouw vloerverwarming. Bij elk complex is er een ‘buitenvoeler’ geïnstalleerd die automatisch schakelt tussen koelen en verwarmen, afhankelijk van de buitentemperatuur. Wanneer de temperatuur langer dan 24 uur gemiddeld onder de 18 graden blijft, schakelt het systeem over naar verwarmen. Houd er rekening mee dat vloerverwarming iets trager reageert dan bijvoorbeeld een cv-ketel, dus het kan even duren voordat jouw woning volledig verwarmd is.
Bekijk de video voor meer uitleg
Lees meerAls er gepland onderhoud plaats gaat vinden, dan zal Vaanster jou daar ten minste drie dagen van tevoren van op de hoogte brengen. Onderhoud kan wenselijk of noodzakelijk zijn. In verband met uitvoering van werkzaamheden kan levering gedurende een zo kort mogelijke periode, beperkt zijn of worden onderbroken.
Lees meerAls er water uit de afleverset lekt, dan kun je direct de aanvoer van water naar de afleverset afsluiten. Dit doe je door de afsluiters dicht te draaien.
Meld vervolgens de lekkage (telefonisch) bij Vaanster zodat wij de lekkage kunnen oplossen.
Via telefoonnummer 085- 7602992 is Vaanster 24 uur per dag bereikbaar voor het melden van een storing.
Een ventilatieprobleem kan worden opgelost door de eigenaar van de woning. Schakel jouw eigen installateur in, indien het een koopwoning is of neem contact op met de verhuurder indien je de woning huurt.
Lees meerEen probleem met de thermostaat kan worden opgelost door de eigenaar van de woning.
Lees meerOp jouw bewonerspagina vind je, specifiek voor jouw gebouw, een stappenplan waarin omschreven staat wat je moet doen bij welke storing-situatie. Je vindt ook bij wie je moet zijn voor het oplossen van het probleem.
Lees meerHet is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen:
- Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is.
- Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.
Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.
Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op jouw bewonerspagina.
Lees meerEr is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.
Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op jouw bewonerspagina.
Lees meer