Op jouw bewonerspagina vind je, specifiek voor jouw gebouw, een stappenplan waarin omschreven staat wat je moet doen bij welke storing-situatie. Je vindt ook bij wie je moet zijn voor het oplossen van het probleem. 

Let op: afhankelijk van het probleem kunnen dit namelijk meerdere partijen zijn, zoals jouw verhuurder, indien je de woning huurt, of jouw eigen installateur- indien je de eigenaar bent van de woning.​

Lees het stappenplan goed door om te achterhalen bij wie je moet zijn!​

Storing in de warmte- of koudelevering 

Stel vast of er in enkele of in alle ruimtes een storing in de warmte- of koudelevering is.  
Treedt de storing in een deel van jouw woning op, dan wordt er wél warmte geleverd aan jouw woning maar niet aan alle ruimtes. Dit duidt op een storing in de binneninstallatie bijvoorbeeld in jouw (kamer)thermostaat, in de regelaar of in een onderdeel van jouw vloerverdeler. De eigendomsgrens geeft aan wie eigenaar is van deze onderdelen in jouw woning. 

Meer informatie nodig? Kijk bij de veelgestelde vragen over deze type storing. Hier zijn ook de antwoorden te vinden over andere mogelijke storingen.  

Vermoed je een storing in alle ruimtes van jouw woning? 

Controleer of de thermostaat goed staat ingesteld. Je kunt de gewenste temperatuur tijdelijk hoger of lager instellen op de thermostaat. Zorg ervoor dat jouw thermostaat vragend staat ingesteld. Hierdoor kun je na enige tijd controleren of de temperatuur in jouw woning veranderd. 

Controleer of de batterijen van de thermostaat aan vervanging toe zijn. De thermostaat geeft aan wanneer de batterijen vervangen moeten worden.  

Wordt jouw verwarmingssysteem nog niet warmer? 

Ga na of er een soortgelijke storing bij jouw buren optreedt. Dit zou duiden op een collectieve storing. Deze informatie is van belang voor het snel en effectief oplossen van de storing. 

Meld de storing vervolgens telefonisch bij Vaanster via telefoonnummer: 085-7602992.  
Dit telefoonnummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.  

Er zal telefonisch worden gevraagd om bovenstaande controles uit te voeren, dus het melden van een storing gaat extra snel als je aangeeft dat je dit al hebt gedaan.