1. terug

Haarlem, LiNK!

  • Status Opgeleverd
  • Type systeemEQw
  • Aantal woningen90

Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. Hier vind je specifieke informatie over LiNK! in Haarlem.

Bij oplevering vind je onderstaande onderdelen in jouw woning:
• Type energiemeter - Kamstrup Multical 403 
• Thermostaat -> Provarmo 70020

Bijzonderheden:
Je kunt handmatig omschakelen kiezen voor warmte of koude levering. Naast de afleverset is een wipschakelaar die je op verwarmen of koelen kunt zetten. Lees hier meer over in de gebruiksinstructie van de vloerverwarming die de binneninstallateur speciaal voor jou heeft opgesteld (de binneninstallatie is geen eigendom van Vaanster.
 • instructie vloerverwarming

Klik op deze link om de presentatie van het bewonerswebinar te bekijken.

Informatie over de tweede EAN meter in jouw woning

De tweede EAN meter is voor het elektraverbruik van de TE booster boiler. De verbruikskosten van deze meter zijn voor rekening van Vaanster en worden rechtstreeks aan Vaanster gefactureerd. De meetkosten zijn wel voor de bewoner en staan daarom vermeld op de factuur van jouw elektriciteitsleverancier. Deze kosten zijn minimaal. De verbruikskosten van de TE booster en boiler zijn voor het verhogen van het tapwater naar de wettelijke normen. Zo stroomt er voldoende warm tapwater uit jouw kraan om bijvoorbeeld te douchen. Voor het ophogen van de watertemperatuur worden dus geen kosten naar je doorberekend. 

De tweede EAN meter staat op het elektracontract van Vaanster. Deze hoef je dus niet aan- of af te melden bij je elektriciteitsleverancier. Als deze er naar vraagt kun je aangeven dat dit via Vaanster loopt. 

Klik hier voor uitleg over het opzoeken van het tweede EAN meter nummer

Vaanster wenst je veel woonplezier in jouw nieuwe woning!

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Storing in je binneninstallatie

  • Heb je op één tappunt geen warm water en op de andere tappunten wel normaal warm water?
  • Wordt een deel van je woning niet warm of gekoeld?
  • Word je hele woning niet warm, maar de buren hebben wel gewoon warmte levering?
  • Word je hele woning niet gekoeld, maar de buren hebben wel gewoon koude levering?

Dan is er een probleem met de binneninstallatie. Deze is geen eigendom van Vaanster en wij kunnen je daar helaas niet bij helpen. Dit valt onder de dienstverlening van jouw verhuurder. Neem daarom met hen contact op om de storing aan te geven.

Welke storingen kun je bij Vaanster aanmelden?

  • Heb je op alle tappunten geen warm water?
  • Hebben jij én je buren op alle tappunten geen warm water?
  • Hebben jij én je buren geen warmte/koude levering ?
  • Heb je lekkage aan je afleverset?

Bel dan direct naar het storingsnummer van Vaanster (085-7602992). Als je buren dezelfde storing ervaren, dan vragen we je om dit aan te geven. Dan kunnen we direct de juiste servicepartij aansturen om de storing op centraal niveau te verhelpen. 

Belangrijk
Bij een centrale storing ondervinden jouw buren ook problemen. Er komt dan geen monteur in jouw woning om de storing te verhelpen en de door ons aangestuurde service partij kan geen storingen in jouw woning oplossen.
Bij een storing alleen op jouw adres komt er wel een monteur bij jou thuis. Dit is een monteur van een andere service partij dan bij een centrale storing. Vraag het daarom altijd even na bij de buren alvorens je de storing doorbelt aan Vaanster.

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.