1. terug

Middelharnis, Dock187

  • Status Opgeleverd
  • Type systeemWWP
  • Aantal woningen23
  • Duurzaam IWP Systeem
  • Inclusief plaatsing 168 PV-panelen
  • Volledig gasloos gebouwd

Welkom op deze bewonerspagina, hier vindt je specifieke informatie over DOCK187 in Middelharnis.

LWP systeem

Dock187 in Middelharnis is een bijzondere wijk in Middelharnis. De gebouwde woningen zijn gefaseerd opgeleverd. Fase 3 van dit project betreft 21 woningen die in 2020 zijn opgeleverd. Vaanster heeft die voorzien van een individuele warmtepomp in combinatie met pv-panelen. Voor de opwekking van warmte en koude is een bodembron geboord. Met deze warmte worden de woningen en tapwater verwarmd. In de zomer hebben de huizen vloerkoeling via de bodembron en warmtepomp. Een groot voordeel dat in de warme zomermaanden bijzonder aangenaam zal zijn.  

Dock187 geheel gasloos gebouwd. Alle woningen zijn voorzien van een energiezuinige en fluisterstille modulerende Alpha Innotec warmtepomp die standaard is voorzien van een ruim 200 liter boilervat. Ruim voldoende om comfortabel te douchen. Voor de verwarming en koeling van de woning is gebruik gemaakt van het afgiftesysteem van Uponor in combinatie met Master-Master regeling. Dit betekent dat elke ruimte individueel regelbaar is. 

In totaal zijn er 168 pv-panelen geplaatst. 

Voor een periode van 25 jaar exploiteert Vaanster de installatie en daarmee worden bewoners voor die periode ontzien van onderhoud en eventueel vervanging van de installatie. Daarnaast profiteren bewoners van de jarenlange ervaring met- en kennis over het opwekken van duurzame energie van Vaanster. 

In samenwerking met:  

Ontwikkelaar: Gebroeders Blokland 

Installateur: Werkendamse Verwarmings Industrie 

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.