Storing melden

 

Welke storingen kun je melden bij Vaanster?

Je hebt een storing en dat is natuurlijk ontzettend vervelend. Die wil je zo snel mogelijk verholpen hebben en dat willen wij ook. Kijk wel altijd eerst de waterdruk na. Deze hoort binnen 1.5 en 2.0 bar te zijn.

In de volgende twee gevallen kun je ons direct bellen:

  1. Als je geen warm water hebt op alle tappunten vragen we je om ons direct te bellen naar 085-7602992. Ook als je buren wel warm water hebben. Als er op één tappunt geen warm water is, dan is er mogelijk iets met de kraan zelf aan de hand.
  2. Als je buren dezelfde storing hebben (geen koude/geen warmte/geen warm water) bel dan ook direct 085-7602992. Dit noemen we een centrale storing.

Als je de enige bent die geen warmte of koude levering heeft dan is er mogelijk iets aan de hand met je binneninstallatie. We raden je dan aan om je eigen installateur te bellen of je verhuurder hierover op de hoogte te stellen. Heb je een koopwoning en heb je geen eigen installateur dan kan de VVE je misschien adviseren.

Op je projectpagina vind je meer uitleg over jouw project. Via de homepage kun je jouw postcode intikken en zo kom je bij jouw projectpagina waar je meer uitleg zult vinden over alle apparatuur die zich in jouw woning bevindt. Klik hier om naar de homepage te gaan.

Wat kan er aan de hand zijn als wij je niet kunnen helpen?

Vaanster brengt de warmte bij jou thuis. Dat doen we vanuit de energiecentrale en via de afleverset komt het zo jouw woning binnen. Als jouw buren wel warmte/koude ontvangen dan is er dus aanvoer vanuit de centrale. Dat betekent dat wij wel normaal leveren en dat er iets in de binneninstallatie niet goed werkt waardoor je geen warmte/koude ontvangt. Dat kan in je hele woning zijn of in gedeeltes van je woning. Een binneninstallatie heeft ook onderhoud nodig of er kan iets aan defect zijn. Zo kan er een pomp niet goed werken of er blijft een klep dicht staan. Dat is duidelijk aan de hand als de woonkamer wel warm wordt en de slaapkamer niet. Dan zit er ergens een hapering. Vaanster is als energieleverancier geen eigenaar van de binneninstallatie. Daarom verwijzen we je naar je verhuurder of schakel jouw eigen installateur in.

Bij een centrale storing komt er niemand bij jou in de woning langs, maar in de centrale technische ruimte. In de meeste gevallen is het ook een andere service partij en zijn deze monteurs niet bevoegd en/of opgeleid om individuele storingen te verhelpen. Het is daarom belangrijk dat je de juiste informatie doorgeeft. Als je ons belt en aangeeft dat je buren een soortgelijke storing hebben en dat blijkt niet het geval te zijn, dan moeten we de kosten aan je doorbelasten voor het bezoek van de service partij.

Storing levering koude

Storing levering warmte