1. terug

Amstelveen, Biesbosch 225

  • Status Opgeleverd
  • Type systeemWKO
  • Aantal woningen276
  • Duurzaam collectief WKO systeem
  • Bodemenergie voor verwarmen en koelen d.m.v. monobron
  • All electric warmte- en koudeopwekking
  • Energiemeter: Kamstrup Multical 403

Van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning. 
Hier vindt je specifieke informatie over Biesbosch 225 in Amstelveen. 

Vaanster wenst je veel woonplezier in Biesbosch 225. 

WKO Duurzaam Energiesysteem

Webinar bewoners

Een leegstaand kantorenpand aan Biesbosch 225 is gesloopt en maakt plaats voor een woongebouw van 18 verdiepingen met 276 huurappartementen met een aantal deelauto’s. Het plan bestaat uit ruim 80% appartementen voor het middeldure segment. De beoogde doelgroepen zijn jongeren, doorstromers, maar ook ouderen die kleiner willen wonen. De ontwikkelaar bouwt een duurzame woontoren.
De nieuwe woontoren is straks goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De recent vernieuwde OV-halte ligt op loopafstand. De ontwikkelaar zorgt voor een aantal elektrische deelauto’s, daardoor zijn minder parkeerplaatsen nodig. In de huurovereenkomst legt de ontwikkelaar vast dat huurders bij mogelijke invoering van betaald parkeren in de wijk niet in aanmerking komen voor een parkeervergunning voor parkeren in openbaar gebied. Zij parkeren op eigen terrein of maken gebruik van deelauto’s.
Het project Biesbosch 225 is aangemeld voor de 'CityDeal Elektrische Deelmobiliteit in Stedelijke Gebiedsontwikkeling'. Zeven steden doen de komende drie jaar ervaring op met de inzet van elektrische deelauto’s bij innovatieve woningbouwprojecten.

Wil je meer weten over één van de duurzame energiesystemen voor jouw project? We komen graag met je in contact om dit samen te bespreken.

Eigendomsgrens

De eigendomsgrens geeft aan welke onderdelen Vaanster exploiteert, onderhoudt en eventueel vervangt. De overige onderdelen zijn in eigendom van de woningeigenaar die daarmee ook verantwoordelijk is voor onderhoud en eventueel vervanging. Voor koopwoningen geldt dat je als bewoner zelf de eigenaar van de woning bent. Voor huurwoningen geldt dat de verhuurder de eigenaar van de woning is.

De afbeelding is een schematische weergave van de installatie in jouw woning. Het kan voorkomen dat de onderdelen in jouw woning op een andere manier gepositioneerd zijn.

Heb je vragen? Bekijk de 'Veelgestelde vragen' op deze website. 

Veelgestelde vragen

Storing in levering warmte

Er is een storing in de warmte levering. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar je woont. 

Wie is verantwoordelijk voor het systeem in mijn woning?

Het antwoord op deze vraag verschilt per project en wordt aangegeven door middel van een eigendomsgrens. Deze kun je opzoeken via het intikken van de postcode op de homepage. Ga naar www.vaanster.nl en voer bovenaan het postcode en huisnummer in. Vervolgens word je doorgestuurd naar de webpagina die hoort bij de ingevoerde postcode. Daar staat een afbeelding met de eigendomsgrens van alle apparatuur in de woning.

Storing in levering koude

Er is mogelijk storing in de levering van koude. Dat is vervelend en dat wil je natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben.

Allereerst moet de oorzaak van de storing worden achterhaald, zodat duidelijk wordt wie de storing kan oplossen. De eigendomsgrens geeft aan wie verantwoordelijk is voor de diverse onderdelen. Deze kun je vinden op de pagina van het project waar u woont. 

Kan ik zelf mijn voorschotbedrag aanpassen?

Ja dat kan. In je persoonlijke account kun je onder het kopje “mijn facturen” je voorschotbedrag aanpassen. Dat is wel binnen een bepaalde marge, omdat het voorschotbedrag wel voldoende moet zijn om de vaste kosten te dekken.

Klik hier om naar jouw persoonlijke account  te gaan en log in om de gegevens aan te passen. Klik op account aanmaken als je voor de eerste keer de pagina gaat bezoeken. 

Storing in levering warm water

Het is vervelend als er geen warm water uit de kraan komt. Het is van belang om vast te stellen: 

  • Of er verminderd warm water is of dat er helemaal geen warm water is. 
  • Of er uit geen enkele kraan (ookwel tappunt genoemd) in de woning warm water komt of dat er een enkele kraan is waaruit geen warm water meer komt.